A Max Mara márka története
A Max Mara egy olasz divatüzletlánc. Előkelő, viseletre kész ruházatot forgalmaz. 1951-ben alapította Achille Maramotti (1927. január 7. – 2005. január 12.). 2008 márciusában a vállalat 90 országban 2254 üzlettel rendelkezett. Támogatja a Max Mara Art Prize for Women díjat.
Achille Maramotti 1947 -ben kezdte el a couture ruházat tervezését, és hivatalosan 1951-ben alapította meg a Max Mara Házat. A „Mara” a vezetéknevéből származik, míg „Max” Max grófra, egy helyi karakterre utalt, aki ritkán volt józan, de mindig stílusos. Maramotti az elsők között látta, hogy a divat jövője a tervezői minőségű ruhák tömeggyártásában rejlik. Ő is szívesen hangsúlyozta a Max Mara márkáját az egyes tervezők neve előtt, annak ellenére, hogy Karl Lagerfeldet, Jean-Charles de Castelbajac-t, Dolce & Gabbanát, Narciso Rodriguezt és Anne Marie Beretta-t alkalmazta.
A társaság továbbra is a család kezében van. A Max Mara 35 márkát hozott létre, bár a Max Mara női ruházat továbbra is a vállalat magja. További márkák: Sportmax, Sportmax Code, Weekend Max Mara, Marella, Pennyblack, iBlues, MAX & Co. és Marina Rinaldi. Ez az utolsó, amelyet 1980-ban alapítottak és Achille Maramotti dédanyjáról nevezték el, és ez az egyik legismertebb: Maramotti-nek a The Independent című nekrológjában jelenik meg. 2013. július 17 -től Jennifer Garner a Max Mara első hírességi szóvivője. 2013 szeptemberétől a kampány megjelenik a Vogue, a Harper’s Bazaar, az Elle, a W, az InStyle, a The New York Times és az International Herald Tribune oldalain. Achille Maramotti 1927. január 7-én született az olaszországi Reggio Emilia -ban. Maramotti Rómában tanult, és a Parmai Egyetemen szerzett jogi diplomát. A Forbes 2005 gazdag listája szerint Maramotti 2,1 milliárd dolláros vagyonnal a világ egyik leggazdagabb embere volt.