Újítások a féknyereg terültén

A féknyereg az-az alkatrész, amely a féktárcsában található meg és az egyik fő alkotó elemének nevezhető. Úgy fogalmazhatunk a legegyszerűbben, hogy a legfőbb feladata a jármű megfékezése.

Féknyereg esetén beszélhetünk egy vagy több dugattyús változatokról is. A féknyereg viszonylag könnyű felépítésű és viszonylag kevés alkatrészből tevődik össze. A féknyereg egy olyan jól bevált kialakítással rendelkezik, melyen nagyon sokat nem érdemes változtatni, de mára már az elektronika ide is belopta magát. Az elkövetkező években előre láthatóak az egész féknyerget szeretnék teljesen elektromossá tenni. Hiszen ennek következménye képen így jóval könnyebb lenne és gyorsabban tudna reagálni. Ám, ha meghibásodás történik, akkor annak könnyen katasztrófa lehet a vége. Amit viszont már ma is megtapasztalhatunk azok a parkolást segítő rendszerek, melyek a hátsó kereknél váltsák a látás szögüket a kézifék kötél és a fékkar funkciója által.

Szintén ide sorolható egy másik új technika, melyet csak felső kategóriás autóknál alkalmaznak, ez pedig az, hogy mind a négy féknyeregnél megtalálható már egy elektromos motor. Erre nem a fékezésben lehet segítségünk, hanem sokkal inkább az ellenőrzésnél. Ez úgy ellenőrizhető a legkönnyebben, hogy az autó Ön tesztet végez saját magán, álló helyzetben. Még pedig úgy hogy megfékezi az összes kereket elektromosan, így ellenőrizve a rendszer épségét. Ráadásul ez mellett egy olyan biztonsági funkcióval is el van látva, amely által megakadályozzák azt, hogy otthon megbütyköljük őket. A fékbetét cseréjénél, szükségünk lesz egy olyan műszerre, amely által a dugattyúkat alaphelyzetbe állítjuk, és csak ezt követően lehet megbontani a fékeket. További információkat megtalálja a evoauto.hu oldalára kattintva.