Tanulja meg, hogyan használható a tartalommarketing
7 vezető trend 2021-re
A cégtulajdonosoknak, valamint a B2B és a B2C marketingszakembereknek tisztában kell lenniük azzal, hogy a tartalommarketing fejlődik és alkalmazkodik közönségéhez és a körülötte lévő világhoz.
Ez ma már egy jól bevált marketing koncepció, amelyet szinte mindenki betart.
Bakó Krisztián online marketing specialistát kérdeztük.
Tanulja meg, hogyan használható a tartalommarketing az organikus forgalom javítására, a célközönség elérésére és a márka ismertségének növelésére.
A marketing és a tartalommarketing együttműködnek. A tartalom a legfontosabb elem, amelyet felhasználhat a potenciális ügyfelek vonzására, oktatására és hűségének növelésére, érdeklődés felkeltésére vállalkozása iránt és a keresési forgalom javítására.
B2B és B2C tartalommarketing: legfontosabb különbségek
Ne feledje, hogy nincs mindenki számára megfelelő megközelítés, bár vannak általános taktikák. Ezért a stratégia felépítésének egyik legfontosabb tényezője annak megértése, hogyan kell különböző típusú közönségekkel dolgozni.
A B2B fogyasztók motiválása
B2B ügyfeleit az Ön által kínált érték vezérli. Teljesítménye és tapasztalata az, amit a leendő ügyfele legértékesebbnek talál. És fő célja az ismeretek megszerzése és a tapasztalatokkal való felfegyverzés, és az a célja, hogy segítsen nekik a döntéshozatalban.
A B2B ügyfeleket statisztikák és az Ön sikertörténetei is vezérlik. Ezért nem csak a bizalmukat érdemli ki, hanem elkezd részt venni az üzletükben is.
Éppen ezért a cégek nagyra értékelik a blogokat. Tartalmi stratégiájuk részét képezik, mivel a B2B látogatókhoz fordulnak és az értékesítési folyamatot még a tényleges értékesítés előtt elindítják.
A tartalommarketing-erőfeszítéseit azonban arra kell összpontosítania, hogy a vállalatához, mint gondolatvezetőhöz kapcsolódó márkáját vagy személyes márkáját ne csak értékesítésre építse.
A B2C fogyasztók motiválása
Az Ön B2C-ügyfeleit azonban valószínűleg az érzelmeik is vezérlik. Szórakozni akarnak és elégedettek az üzletükkel.
Ezért jobban kihasználhatja a történeteket, mivel ezek könnyen kiválthatják az érzelmi kiváltó tényezőket – azokat, amelyek a B2C ügyfél fogyasztását ösztönzik. Szőheti termékét / szolgáltatását olyan történetekbe, amelyek befolyásolják az érzelmeiket.
Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy a B2C kliens is keres valamit a probléma megoldására – és ez valóban fontos. Termékének vagy szolgáltatásának mindig választ kell adnia egy adott igényre vagy problémára.
B2B tartalmi stratégia
B2B környezetben az elsődleges cél a ROI. Ami igazán fontos, az a konkrét adat, szám és kézzelfogható szolgáltatás, amelyet felajánlhat.
Az informatív reklám és promóciós tartalom az üzleti folyamatok „mit, miért és hogyan” középpontjában áll. B2B környezetben jobb, ha az érzelmek helyett érvényes adatokra koncentrálunk.
Eközben a történetek, bár jobban ösztönzik őket egy B2C környezetben, hasznosak lehetnek B2B környezetben is, ha a következők támogatják:
tények,
számok,
diagramok
és egyéb, az adatokra összpontosító és a megtérülést bemutató tartalom.
Ez vonatkozik a webhelytartalomra, blogbejegyzésekre és cikkekre, amelyeket tartalommarketing-stratégiája részeként tesz közzé.
B2C tartalmi stratégia
A legjobb tartalmi kampányok stratégiailag elmesélt történeteket tartalmaznak. A történetek a legjobb formája az érzelmi kiváltó tényezőknek, amelyek a fogyasztást ösztönzik a B2C piacon és könnyen megtalálhatók.
A B2C tartalommarketing fő mozgatórugói:
blogbejegyzések,
a webhelyén található tartalom,
közösségi média bejegyzések
és minden más tartalom, amelyet a B2C piac érzelmét szem előtt tartva tesz közzé.
Helyes arány
Ne ragaszkodjon szigorúan az érzelmekhez vagy az adatokhoz. Az érzelem és az adatok mindkét környezetben fontos szerepet játszanak. Gondoljunk csak az Apple-re, amelynek megfelelő az adatok és az érzelmek egyensúlya. Csak az arány eltérő:
a B2C számára – jobban vonzza az érzelmeket
a B2B esetében – tanácsos inkább a ROI-t tükröző adatokra hivatkozni
B2B marketing karakterek
A B2B marketing általában egy kis embercsoportra összpontosít, akik értékelik ugyanazt, ezért a tartalommarketing erőfeszítéseinek nagyon a következőkre kell összpontosítania:
adat
tendenciák
a beruházások megtérülése
B2C marketing karakterek
A B2C marketing hajlamos sokféle fogyasztót megcélozni még egy kis fülkében is, ami azt jelenti, hogy a B2C sokféle személyt figyelembe vesz.
Például, ha fehérje-kiegészítőket ad el testépítőknek, figyelembe kell vennie mindenféle testépítőt, a profiktól kezdőkig, férfiakig és nőkig, fiatalokig és idősekig stb. Bár termékét mindezen vásárlóknak szánják, ez nem jelenti azt, hogy hogy mindegyikük imádni fogja a tartalmát.
Amikor hirdetéseket jelenít meg nekik, figyelembe kell vennie a konkrét aggályokat és igényeket. Először is fel kell osztania az ügyfeleket meghatározott csoportokra, amelyek meghatározzák a személyeket. Ezután keresse meg a megfelelő időt, érzelmet és vonzerőt az egyes csoportok számára. Minden csoport meghatároz egy egyedi tartalmi stratégiát.

Döntési folyamat a B2B-ban
A B2B hosszabb döntési folyamatot igényel, mivel több érdekeltet von be, mint a B2C. A B2B több időt is igényel a potenciális vevővel való kapcsolatok és partnerségek kialakítására.
Ez azt jelentheti, hogy több erőforrást kínálnak fel, vagy több telefonhívást kezdeményeznek egynél több személynek, vagy hivatalosan benyújtanak egy kereskedelmi ajánlatot.
Nem valószínű, hogy egy vállalat szeszélyből választana B2B partnert. A potenciális ügyfelek megtalálásához, függetlenül attól, kik lehetnek, szánjon időt arra, hogy megtudja, kik a legfontosabb döntéshozók, és tegyen meg mindent annak érdekében, hogy megkönnyítse számukra igent mondani az előadásra.
B2C döntéshozatali folyamat
A B2C-ben a döntéshozatali folyamat valamivel kevesebb időt vesz igénybe, mivel gyakran beszél egy emberrel, legfeljebb kettővel.
A B2C elsősorban azoknak az ügyfeleknek fogja eladni, akiknek az adott pillanatban a legjobb a vásárlási feltétele van. Ez viszont kritikussá teszi jelenlegi marketingjét. Fel kell hívnia a célközönség figyelmét, és azonnali igényt kell generálnia a termékére.
Ezt szem előtt tartva a potenciális vásárlók nagy tömege intelligensebb és praktikusabb cél, mivel a potenciális vásárlók egy bizonyos százaléka mindig elutasítja.
A sok tartalom létrehozása során fontos megtalálni a módját annak, hogy kitűnjön és a legfrissebb trendeknél maradjon, hogy biztosítsa az eredményeket biztosító tartalom létrehozását.
Elemeztük a szakértői adatokat, és összeállítottuk a 7 legnépszerűbb tartalommarketing-trendet, amelyek inspirálják Önt, és elősegítik a márka és az üzleti fejlődés előrehaladását 2021-ben.
Íme 7 tartalommarketing-trend, amelyre figyelni kell 2021-ben
- trend: videó tartalom marketinghez
A felhasználók csaknem 70% -a vásárlás közben néz videókat, így a videó tartalom-marketing 2021-ben tovább növekszik.
Ha a vevő szemszögéből közelíti meg ezt a kérdést, akkor hívja meg őket egy informatív videó megtekintésére, amely 2-3 perc alatt mindent elmond nekik. Határozottan jobb, mint cikkenként átgörgetve megtalálni a keresett megoldást.
Végül is az idő pénz!
Ezek a videók nem feltétlenül a legjobb minőségűek, amikor létrehozzák őket. A lényeg az, hogy a videód valamivel jobb, mint a versenyben közreműködőké!
Sok esetben, ha blogbejegyzést vagy közösségi médiát fog írni, akkor csak akkor van értelme videót készíteni, mert az emberek sokkal gyakrabban nézik meg őket.
- trend: Webes szemináriumok
A webes szemináriumok remekek, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy jövő kedden 14:00 órakor ezer ember lesz, amikor otthont ad a webináriumának. Jó hír, hogy ez a formátum egyre népszerűbb.
A B2B vásárlók 75% -a 2020-ban vett részt a webes szemináriumokon. Ez egyértelmű mutatója a 2021-es B2B tartalommarketing trendnek. A webes szemináriumok nagyon kifizetődőek, és ha van tehetséges vendéglátója, akkor a webes szemináriumok jótékony hatással vannak a vállalkozására.
- trend: podcastok
Mi az a podcast, ez egy audio monológ? A videóhoz hasonlóan az audiotartalomnak sem kell professzionálisnak lennie. Ha van mondanivalója, ki kell mondani.
Nem kell sokat szerkesztenie a podcaston.
A podcastok könnyen ingyen közzé tehetők a podcast hálózaton. Őszintén szólva ez a három dolog, amit már megtesz egy konferenciahívás során.
Minden konferenciahívás videó.
Minden kereskedelmi felhívás webinárium.
Minden jó beszélgetés podcast.
Ez okkal egy 2021-es tartalommarketing-trend.
- trend: Kiválasztott töredékek
A Google azért létezik, hogy megválaszolja az emberek kérdéseit. És ha a kérdésre válaszol a legjobban, akkor az 1. helyre kerül, ami hihetetlen népszerűséget fog adni márkájának.
Ne feledkezzen meg a SEO-ról és a kiemelkedő minőségű tartalom előállításáról.
Törekedjen arra, hogy a tartalma a lehető legtisztább legyen, és feltétlenül logikusan strukturálja azt.
- trend: felhasználó által létrehozott tartalom
Lehet, hogy most ez van, de a tartalomgyártók világában élünk. És minden vásárlója egyfajta tartalomgyártó. Az emberek el szokták mondani véleményüket, és itt jön be a felhasználók által létrehozott tartalom.
Ez lehet a termékek áttekintése vagy ajánlások, vagy néhány fotó és egy hashtag. Ezért, ha megadja az embereknek az eszközöket, készek lesznek tartalmat létrehozni az Ön számára. A videókhoz, webes szemináriumokhoz és podcastokhoz hasonlóan ez a tartalommarketing stratégia is kétségtelenül remekül működik a B2B szektorban (is).
- trend: A keresési szándékra összpontosítson
A keresési cél az, amit az emberek meg akarnak találni, ha keresnek valamit a keresőmotorokban. Ezért gondolkodnia kell rajta, amikor 2021-ben B2B tartalmi marketingjét vizsgálva. Keresse meg, milyen lekérdezéseket szeretne rangsorolni, és nézze meg, mi a trend – ennek meg kell felelnie.
Mint tudjuk, a Google egyre gyakrabban akar információkat megjeleníteni anélkül, hogy az emberek folyamatosan rákattintanának, beleértve a használati listákat, az érvelések összefoglalóját a céloldal tetején, és még a fontos információkat táblázatot is a webhely tetejére az oldaladon.
Mindezek segíthetnek abban, hogy sokkal jobb helyezést érjenek el a Google-on, mint egyébként, és egy hellyel előrébb kerüljünk a versenyben.
- trend: Marketing partnerségek
Miért hozza létre ezt a tartalmat? Ez a kommunikáció kiépítésére, a kölcsönösen előnyös kapcsolatok előmozdítására és létrehozására szolgál.
Minden komoly vállalatnak van egy csapata, amelynek feladata az értékesítési csatornáinak és az ipari kapcsolatok kiépítése. Még a legnagyobb cégek is készek együttműködni, hogy segítsenek hírnevet szerezni – szó szerint az ő feladatuk.
Ezért egyes vállalatok hajlamosak arra, hogy B2B és B2C marketingjükben önmagukra koncentráljanak. Az a tény, hogy ez a marketing módszer nem rendelkezik a perspektívához és a fejlődéshez szükséges széles lefedettséggel.
A jelenlegi üzleti partnereiről való beszélgetés és a partnerség kialakítása a marketing csapatukkal nagyszerű módja annak, hogy bővítse marketing elérését és új üzleti partnereket vonzzon. A marketing partnerségek bebizonyítják, hogy törődnek üzleti partnereikkel, és azon fognak dolgozni, hogy elősegítsék növekedésüket.
A történet erkölcse a következő: Építsen partnereket és építsen kapcsolatokat – mert hajlandóak előléptetni. A promóció pedig több leadet jelent, ami több pénzt jelent. Ez egy win-win, ezért is nagyszerű tartalommarketing trend.
ÖSSZEFOGLALÓ:
Az idők változnak, és a 2021-es B2B tartalommarketing-stratégiának meg kell változnia. Ha meg szeretné változtatni a tartalom készítésének módját az új évben, akkor itt tartsa szem előtt a fenti 7 trendet:
Videós tartalom
Webes szemináriumok
Podcastok
Kiválasztott töredékek
Felhasználó által generált tartalom
Összpontosítson a keresési szándékra
Partner műveletek
A B2B marketing olyan érzés, mintha sötétben forgatnánk. Az igazság az, hogy a B2B-nak nem kell nagyon különböznie a B2C-től, mindaddig, amíg megértette közönségét és tudja, milyen válaszokat keres.
Függetlenül attól, hogy tapasztalt tartalommarketinges-e, vagy csak most kezdi el, hogy melyik tartalommarketing-stratégiát használja a kampányában, most már tudja, hogyan érheti el ügyfeleit célzott tartalommal.