A Moschino luxus márka
A Moschino egy olasz luxus divatház, amely bőr kiegészítőkkel, cipőkkel, poggyászokkal és illatszerekkel foglalkozik. 1983-ban Franco Moschino alapította Milánóban.
A márkát eredetileg 1983-ban a néhai Franco Moschino (1950–1994) hozta létre. Moschino és divatcímkéje innovatív, színes – néha különc – dizájnjairól, a tündérszeretetről, a divatipar kritikáiról és az 1990-es évek elején folytatott társadalmi tudatosságnövelő kampányairól vált híressé. Moschino halála után Rossella Jardini, volt asszisztense kreatív igazgató lett. A márka 1999 óta az Aeffe divatcsoport tagja. Rossella Jardini 1994-től 2013 októberéig volt a Moschino kreatív igazgatója. A márkaimázsért és stílusért felelős Jardini betöltötte a „kreatív tanú” szerepét, életben tartva a stilisztikai és filozófiai megközelítést Franco Moschino halálát követően (1994. szeptember 18-án), akivel 1981-től működött együtt. 2013 októberében Jeremy Scott lett a Moschino kreatív igazgatója, aki 2014 őszén mutatta be első Moschino kollekcióját.
2007-ben a Moschino SpA kizárólagos szerződést írt alá a Con Scienward International Holdings Limited céggel termékeinek franchise-ozásáról és forgalmazásáról a Kínai Népköztársaságban (Hongkong és Makaó kivételével). A tízéves megállapodás negyven üzlet megnyitását írja elő (22-t az együttműködés első öt évében) és a Moschino márkájú ruhasorok kizárólagos forgalmazását az S/S 2008 kollekciótól kezdődően. A Moschino SpA bejelentette az Allison-szal kötött ötéves megújuló megállapodását az új Moschino Eyewear kollekció létrehozásáról, fejlesztéséről és világméretű terjesztéséről, valamint ötéves megállapodás aláírásáról a Binda Group-tal az órák gyártásról, és első alkalommal a Moschino CheapAndChic márkával engedélyezett ékszer kollekció forgalmazásáról is.