Lépések a márkaértékek fejlesztéséhez

A márkaértékek, ha a vezetők komolyan veszik őket, fontosak, mert befolyásolják, hogy a fogyasztók és az alkalmazottak hogyan látják a márkáját és hogyan lépnek kapcsolatba vele. A cél az, hogy a márka értékei tükrözzék azt a valóságot, ami vállalkozását jelenti. Könnyen használható az olyan márkaérték, mint az „ügyfélszolgálat”, a „minőség”, az „integritás” és a „csapatmunka”, de ne feledje, hogy ezek általános értékek. Szeretne kitűnni a tömegből, és megkülönböztetni magát.

Míg az egyedi alapértékeinek felderítése kihívást jelenthet és időigényes lehet, elengedhetetlen, hogy előre elvégezze a munkát, hogy kihasználja a hátsó rész előnyeit. Nézze meg azokat a márkákat, amelyeket szeret (és amelyeket gyűlöl) inspirációért. Gondolkodjon személyes tapasztalatai alapján, hogy felsorolja, mi tette őket olyan különlegessé. A cél az, hogy rögzítse a következőket. Gondoljon arra, mi rezonál Önnel és ezzel a márkával. Hogyan érzi magát, amikor kapcsolatba lép ezzel a márkával? Vásárolt már ettől a márkától? Ha igen, milyen volt az élmény? Minden olyan márka esetében, ahol negatív tapasztalatokkal rendelkezik, fontos, hogy rögzítse ezt, és azonosítsa, hogy ez hogyan változtatta meg a márka megítélését és az adott márkával kapcsolatos jövőbeni vásárlásait.

Mindezen információ birtokában nézze meg, hogy azonosíthat-e olyan következetes témákat, tulajdonságokat, tapasztalatokat és/vagy felmerülő értékeket, amelyek segíthetik a márka értékeinek fejlődését. Gyűjtsön össze csapatot a legfőbb vezetőkből, a kulcsfontosságú érdekelt felekből (azaz alapítók, igazgatósági tagok, befektetők, beszállítók, ügyfelek) és/vagy alkalmazottakból. Csak azokat a személyeket vegye figyelembe, akik valóban megértik, miért tevékenykednek, és nem azt, hogy mi az ön dolga. Ebben van különbség.