Hogyan érzékeljük a művészetet?
A Leicesteri Egyetem idegtudósainak egy neves nemzetközi művésszel kellett együtt dolgozniuk, hogy új betekintést nyerjenek az észlelésbe. A The Leverhulme Trust finanszírozásának köszönhetően Rodrigo Quian Quiroga, a Leicesteri Egyetem biomérnöki professzora egy argentin művésszel dolgozott.
Quian Quiroga professzor vezető idegtudós és biomérnök, akinek felfedezése szerint egy figyelemre méltó típusú idegsejt az agyban „elvont” módon ismerte fel az ismerős személyek képeit, például Jennifer Anistont vagy Halle Berryt. A közelmúltban Dr. Sandra Dudle -vel, a Leicester-i Egyetem Múzeumkutató Iskolájának munkatársával és Dr. David Barrie-vel, a Művészeti Alap korábbi igazgatójával szintén a művészet világára irányította figyelmét, annak feltárására, hogyan érzékeljük a műalkotásokat és mi történik az agyban, amikor egy képet nézünk. Ez a legutóbbi finanszírozás lehetővé tette számára, hogy meghívja a művészt, Mariano Molinát, hogy öt hónapig dolgozzon laboratóriumában, tanulmányozva az észlelés elveit mind művészi, mind idegtudományi szempontból.
Quian Quiroga professzor megjegyezte: „Anélkül, hogy bármit tudna az idegtudományról, Mariano Molina olyan elveket használ, mint a figyelem középpontja és a tekintet középpontja, amelyeket kutatásaink során ismerünk. De művészként is érti a fogalmakat. Kiváló példa a vászonra festett akril: A tekintet középpontja az akril, amelyben a figyelem középpontjában egyértelműen Mariano Molina technikája áll. Körülbelül fél évig a laboromban lesz, és a vizuális észlelést fogja tanulmányozni, de idegtudományi szempontból. A kérdések a következők: Hogyan érzékeljük a művészetet? Hogyan tekintünk a műalkotásokra a nem művészi képekhez képest? Az idegtudomány milyen elvei segíthetnek egy művésznek alkotásaiban? stb.