Ütős marketing a zsebben: a névjegykártya

A vállalkozók és vezető beosztású alkalmazottak számára elengedhetetlen a névjegykártya használata. A névjegykártya nem csak egyszerűen egy eszköz, amin megjeleníthetjük az elérhetőségeinket, hanem a vállalkozói kultúra egy olyan darabkája, ami igazán sokat elárul rólunk.

A névjegykártya csere nem egyszerű információ közlés, hanem valódi protokoll két vállalkozó vagy egy vállalkozó és ez potenciális ügyfél között. A névjegykártya átadása egy olyan pillanat, amihez személyes emlék kötődik, így a kapcsolatteremtés sokkal eredményesebb lehet, mint egy hideg megkeresés alkalmával.

A vállalkozók felismerték a névjegykártya szükségességét, de csak ritkán vannak elképzeléseik arról, milyen is legyen. Ma már elterjedtnek számítanak a különböző szétnyitható névjegykártyák, ezek viszont nehezebben kezelhetők és néha épp az elsődleges funkciójukról terelődik el a figyelem. Viszont roppan hasznos lehet olyan esetekben, amikor a névjegykártya átadásával egyidejűleg más típusú információcsere is történik. Gondoljunk például egy fodrászra, aki a névjegykártya átadásakor egyszerűen ráírja a hajvágás időpontját a névjegykártya belső oldalára.

A névjegykártyák esetében fontos a méret. Nem szabad sem túlméretezni, sem túl picire szabni. A túl nagy kártyák alig férnek el a pénztárcában, illetve nem is férnek el, meggyűrődnek, az ilyeneket pedig gyakran kidobják. A túl kicsi kártya sem vezet eredményre, hiszen nemes egyszerűséggel képes eltűnni a pénztárca sarkában.

A papír minőségét illetően nem köthetünk kompromisszumokat. Válasszuk mindig a legjobb minőséget. A névjegykártya előállítása nem jelent akkora költséget, hogy különösebb terhet rójon egy vállalkozás költségvetésére, viszont a silány kártyák rontják a cég megítélését.