Mit tehetünk, ha a várt csomag nem érkezett meg, illetve sérülten kaptuk kézhez?

Ma már számos olyan cég megtalálható a piacon, mely csomagküldéssel foglalkozik. Az internetes adásvétel, az apróhirdetési portálok vagy a magáncélú csomagküldések világában azonban korántsem mindegy, hogy hol adjuk fel csomagjainkat. Ezen akár a sérülésmentes megérkezés is múlhat. Ha azonban sérülten érkezik a megjelölt címre, akkor sincs minden veszve, van lehetőség a kártérítésre, de a határidők betartása igen fontos.

Abban az estben mit tehetünk, ha a várt csomag nem érkezett meg, illetve sérülten kaptuk kézhez? A legtöbbet a probléma elhárítása érdekében a feladó tehet, ugyanis köthet biztosítást a csomagra. A legjobb szolgáltatóknál a feladott csomagok egyébként is biztosítva vannak, de mindenképpen célszerű rákérdezni erre a feladáskor. Nem mindegy, mi kerül a csomagba. Van, ahol rákérdeznek, és ennek megfelelő biztosítást kötnek rá, máshol meg kell jelölni a csomag tartalmát, valamint ezzel együtt azt is, hogy törékeny-e az. Ez utóbbit nem érdemes elfelejteni, hiszen a törékeny jelzésű csomagok másféle elbánással rendelkeznek.

Amennyiben mégis sérült lenne a csomag, úgy célszerű azonnal lefényképezni a sérülést. Ehhez napjaink okostelefonjai azonnali segítséget kínálnak. Reklamálhatunk a cégnél, és a kárbejelentés után valószínűleg meg fogják téríteni a csomag ellenértékét. Sokan úgy vannak vele, hogy nem érdemes foglalkozni a dologgal, mert a cég úgyis úgy fogja kihozni, ahogy számára a legjobb. Ez azonban korántsem így van, és a szerződési feltételekben feketén-fehéren benne szoktak lenni a sérült csomagokra vonatkozó információk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha sikerül jól választani szállító céget, akkor biztonságban megérkeznek majd a feladottak, és az esetleges reklamációt is mindenre kiterjedően intézik a szakemberek.