Miért hatékonyak a hosszú cikkek a keresőoptimalizálásban?

Napjainkban már nem létezhet sikeres üzlet anélkül, hogy ne lenne jelen a világhálón. Sokan beleesnek azonban abba a hibába, hogy a weboldal létrejötte után nem foglalkoznak tovább azzal.

Fontos tudni, hogy a honlap élete csak azt követően indul el ténylegesen, hogy létrejött. Nem lehet elégszer hangsúlyozni a szöveges tartalmakban rejlő erőt. A megfelelő információtartalommal bíró cikkek egyrészt vonzzák a téma iránt érdeklődőket, másrészt a Google jóindulatára is számíthat így a site. De mégis milyen hosszú cikkek bizonyulnak keresőoptimalizálási szempontból is hatékonynak? A tendencia egyre inkább abba az irányba megy, hogy a hosszú cikkek számítanak előnyösnek. Ha a látogatók szeretnének egy témáról részletesen olvasni, akkor többre vágynak néhány bekezdésnyi tartalomnál. A minimum 3-5000 karakteres cikkek viszont már megfelelő mélységben tárgyalhatják az adott témát.

Természetesen minél hosszabb tartalomról van szó, annál hasznosabbnak bizonyul az az olvasók számára. Amire azonban mindenképpen érdemes figyelni, az nem más, mint a megfelelő tagolás, megfogalmazás, továbbá a hiteles információk nyújtása. Hosszasan is lehet a semmiről beszélni, így a semmitmondó, általánosságokat érintő cikkek helyett inkább részesítendők előnyben a szakmaiságot sem nélkülöző írások. Megéri hetente több friss cikkel is gondoskodni az érdeklődők igényeinek kielégítéséről, így a folyamatosan frissülő tartalom biztosan visszacsalogatja majd az olvasókat. A hatékony internetes jelenlét egyik fontos feltétele, hogy törekedjünk a tartalomfrissítésre, és tegyük ezt lehetőleg olyan profi szövegíró segítségével, aki otthonosan mozog a témát illetően, és kreatívan, hiteles információkkal oldja meg az írás feladatát. Ilyen módon a keresőben is előkelőbb helyre kerülhet a weboldal.