Hasznos tippek prezentációkhoz

Nehéz lazának, relaxáltnak és önmagunknak lenni, ha idegesek vagyunk. De újra és újra eljön az ideje annak, amikor prezentációt kell tartanunk a munkahelyen vagy az iskolában, és a nagy műsorvezetők azt mondják, hogy a legfontosabb az, hogy kapcsolatba lépjen a közönséggel, és a legjobb módja ennek az, ha hagyja, hogy szenvedéllyel beszéljen arról, amiről beszélnie kell. Legyen őszinte a közönséggel arról, hogy mi fontos Önnek és miért számít ez. Legyen lelkes és őszinte, és a közönség válaszol.

Az előadást akörül kell felépíteni, hogy a közönség mit fog kiszűrni a prezentációból, hogy nekik mi fog megmaradni igazán. Az előadás elkészítésekor mindig szem előtt kell tartania, amit a közönség igényel és tudni akar, nem pedig azt, amit meg tud mondani nekik. A prezentáció előadása közben koncentrálni kell a közönség válaszára, és reagálnia kell erre. Meg kell könnyítenie a közönség számára a megértést és a válaszokat is egyaránt. Az előadás tervezésekor mindig szem előtt kell tartania a kérdést: Mi a legfontosabb üzenet (vagy három kulcsfontosságú pont), ami a közönségnek átmegy? Önnek képesnek kell lennie arra, hogy ezt a kulcsfontosságú üzenetet nagyon röviden közölje.

Egyes szakértők 30 másodperces „összefoglalót” javasolnak, mások azt írják, hogy névjegykártya hátuljára írják, vagy legfeljebb 15 szóban mondhatják el. Bármelyik szabályt is választja, az a fontos, hogy az üzenete koncentrált és rövid legyen. Ha mosolyog, és szembe néz az emberekkel, akkor ez biztosítja a kapcsolatot, amely segít a közönségnek közelebb kerülni önhöz, és ahhoz, amiről bemutatót tart. Segít abban is, hogy kevésbé legyen ideges. Ebben segít, ha nem kapcsolja le az összes lámpát, hogy csak a diavetítés legyen látható. A közönségnek látnia kell Önt és a diákat is.