Ez várható a keresőoptimalizálásban 2016-ban

A SEO szakembereket jelenleg az foglalkoztatja, a Pingvin algoritmus mikor érkezik és milyen hatással lesz a honlapok helyezéseire, de időközben érdemes a 2016-os esztendő más várható eseményeire is figyelmet fordítani.

Az utóbbi néhány évet a hivatkozások megváltozott értékelése jellemezte; 2012 tavasza után a Pingvin algoritmus alapjaiban felforgatta a találati listákat, ezzel teljes egészében megváltoztatva a keresőoptimalizálás módszereit. A Pingvin algoritmust megelőző években a katalógus linképítés jelentette a legegyszerűbb, leghatékonyabb és legolcsóbb módszert, de ennek a korszakban 2012-ben vége szakadt. Ezután a webmesterek új lehetőséget után kutattak és meg is találták a számításukat, noha ma már sokkal több munkával és ezáltal jóval több pénzért tudnak linképítést vállalni. A kérdés most újra adott: vajon a Pingvin legújabb algoritmusa milyen meglepetéseket tartogat?

Az biztosan állítható, hogy a honlapok tartalomfejlesztése, szöveges tartalmainak bővítése rendkívül hatékony megoldással szolgálhat. A hasznos és minőségi szöveges tartalmak szinte vonzzák a kereső figyelmét, így jelentős keresési forgalomra tehetünk szert ilyen módon. Mindeközben egyre nagyobb szerep hárul a lokális keresőoptimalizálásra, illetve az organikus találati listákon megjelenő térképes találatokra. Ezek mindegyike kiváló lehetőséget biztosít a webmesterek és a honlaptulajdonosok számára.

Bátran ki lehet jelenteni, hogy a keresési forgalom növelése érdekében a most említett mindhárom szegmensre nagy szükség lesz 2016-ban is; megfelelő minőségű szöveges tartalmakat kell előállítani, megbízható hivatkozó webhelyekre kell szert tenni és nem utolsósorban professzionális belső keresőoptimalizálást kell megvalósítani.