Étel-stylistok a konyhában

Ha egy kis sétát teszünk az utcán, mindenhol éttermeket és ételeket reklámozó plakátokkal, illusztrációkkal találkozunk, melyek mellett nem tudunk csak úgy elhaladni, anélkül, hogy szemügyre ne vennénk azokat, hiszen mennyire ínycsiklandozó egy tökéletesen kinéző hamburger látványa, milyen szívesen megkóstolnánk a képen ábrázolt sertéssültet.

Szinte már a szánkban érezzük az ízét, de amikor a valóságban elénk teszik, nem épp azt kapjuk, amire számítottunk. De miért néz ki annyira elképesztően az étel a fotón, és miért „ronda” amikor tálalják? Ahogyan ruha- és hairstylistok, még ha kicsit meglepő is, de ételstylistok is léteznek már napjainkban. Ők kulináris szakemberek, kiknek az a feladatuk, hogy akár fotózásra, akár egy videó, vagy kisfilm rögzítésére készítsék elő az ételt, mely jelen esetben maga a modell. Fotogénné varázsolni a modellt pedig nem egyszerű feladat, de a legjobb ételstylist minden trükköt ismer és rengeteg olyan technikával rendelkezik, ami ahhoz szükséges, hogy az étel látványa kifogástalan legyen, még ha ez a palacsinta szirup motorolajjal való helyettesítését is jelenti.

Meghökkentő, de előfordul. Senki sem mondta, hogy ezek a trükkök nem piszkos trükkök, hiszen számos ehhez hasonló eset létezik, amikor is az étel jó kinézetének érdekében az ételstylistok mindent megtesznek. Ha müzli a reklám terméke, a tejet gyakran helyettesítik folyékony ragasztóval, mivel állagának köszönhetően nem engedi, hogy a müzli a forgatás alatt az edény aljára kerüljön. Ki gondolná? Természetesen léteznek ezeknél kíméletesebb trükkök is, amelyek nem tesznek kárt az ételben. A „nem minden arany, ami fénylik” közmondás tökéletesen tükrözi, hogy az, ami makulátlannak tűnik, legtöbbször csak illúzió.