Dolgozói elégedettség mérése

A munkatársi elégedettség mérés célja a munkatársak motiválásán keresztül az elégedettségük javítása, hogy ezáltal elkötelezettebb és tudatosabb munkatársak biztosítsák a végső soron alapvetőnek nevezhető célokat (oktatási, kutatási, szervezetfejlesztési, stb.).

[adsense_id=”1″]

A rendszeres értékeléshez kapcsolódó további elvárás, hogy az intézményi minőségcélok egyénre lebontva jelenjenek meg. Fontos és megkérdőjelezhetetlen ugyanis az egyén szerepe a munkavégzésben, amennyiben a dolgozók rosszul érzik magukat a munkahelyen, akkor nem várható el tőlük a hatékony munkavégzés.

A munkatársi elégedettség felmérése során meghatározott szempontrendszer szerint a jelenlegi működési állapot megismerése, és ennek felhasználásával a folyamatos fejlesztés a feladat. Ennek útja, hogy a felmérés eredményeit a humán erőforrással kapcsolatos célokkal összevetjük, a kölcsönhatások figyelembevételével meghatározzuk és elindítjuk a tennivalókat, mely a jogos és reális közös célok érdekében szükséges.

A dolgozói elégedettség teljes körű mérésének legismertebb módszere a 360°-os értékelés, ahol a főnökök mellett a beosztottak és az azonos szinten lévő minden alkalmazott véleményét is kikérik. Az említett munkatársakon kívül az értékelt személyt értékelheti saját maga is, ez az un. önértékelés. Az önértékelés módszerének a segítségével egy komplexebb képet kaphatunk a dolgozói elégedettségről.