Bérelhető vagy saját webáruház?

Amikor valaki online kereskedelemmel szeretne foglalkozni, el kell döntenie, milyen webáruházat szeretne üzemeltetni. Alapvetően két lehetőség van; a saját és a bérelt webáruház. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, ezeket érdemes alaposan megvizsgálni, mielőtt egyik vagy másik mellett döntünk.

Az alapvető megoldás természetesen a saját professzionális webáruház. Két módon juthatunk ilyenhez: veszünk egy más működőt vagy pedig elkészítjük a sajátunkat. Egy meglévő webshop jó esetben már rendelkezik látogatottsággal és rendes forgalommal, így a kezdeti nehézségeket egyszerűen átléphetjük. Viszont azt tudni kell, hogy minél több látogatóval rendelkezik egy webshop, illetve minél nagyobb a kereskedelmi forgalma, annál nagyobb összeget fognak elkérni érte. A már működő honlapok esetében gyakran túlárazásokkal találkozunk; nagyon fontos, hogy fel tudjuk mérni egy ajánlat valódi értékét, különben nagyon csúnyán pórul járhatunk.

A saját egyedi fejlesztésű webshoppal nem lesz ilyen gondunk, hiszen csupán a fejlesztés költségét kell kifizetnünk és máris van egy kulcsrakész webáruházunk. A probléma viszont az, hogy egy fia látogatóval nem rendelkezünk még, a nulláról kell elkezdenünk a munkát; ez sok pénzt és még több időt emészthet fel, így a kezdeti lépéseket mindenképpen fel kell pörgetni.

A rendelkezésre álló megoldások között meg kell említeni a bérelhető webáruházakat. Ezek általában úgy vannak beárazva, hogy nagyjából másfél év alatt fizetjük ki a bérleti díj fejében egy egyedi fejlesztésű webshop árát. Így általában azt szoktuk mondani, hogy a bérelhető webáruházak abban az esetben jelentenek jó választást, ha rövidtávra tervezünk, illetve teszt jelleggel szeretnénk megjelenni a piacon bizonyos termékekkel.