A logótervezés fontossága

Még akkor is, ha a márkanevek nem lettek beépítve a logótervezésbe, az emberek legalább 99,99% -a képes felismerni és megnevezni a legtöbb világmárkát mindössze a logó láttán.

De ha a globális elismerés és a világuralom az iparágban nem lenne elég nyomós érv, itt van még néhány ok, amiért a logók kifejezetten fontosak, hiszen az arculattervezés alapja a logó.

Egy modern logó tervezése minden cég számára elsődleges szempont, hiszen mindegy, hogy a termékeken, a névjegykártyán vagy a weboldalán jelenik meg, a logója közli a tulajdonjogot. A logó meg tudja mutatni a világnak és a potenciális ügyfeleknek, hogy Ön milyen típusú terméket vagy szolgáltatást értékesít, illetve milyen előnyökkel járnak ezek a fogyasztók számára. Nem egy monokromatikus világban élünk, ezért az embereket vonzza az érdekes és színes dizájn. A csomagot megjelölő vagy a kirakatát díszítő logót úgy kell megtervezni, hogy felhívja a figyelmet a potenciális ügyfelek kíváncsiságára, és felhívja őket arra, hogy legalább nézzék meg, és remélhetőleg meg is vásárolják az adott terméket.

Logótervezés
Logótervezés

Némely szimbólum megjelöl egy bizonyos iparágat

Vannak olyan szimbólumok, amelyek bizonyos iparágakat vagy termékeket képviselnek. Például, hány pizzázót látott olyan logóval, amelyen egy olasz, bajuszos séf mosolyog le ránk egy magas fehér kalapban? Egy jó logó tükrözi, hogy kik vagyunk de meg kell különböztetnie magát mindenki mástól. A jó logónak másnak kell lennie. Időről időre a vállalat áttervezi a logóját, talán frissítheti megjelenését vagy más vállalati változásokat tükröz. Ez viszont zavaró lehet a fogyasztók számára, hiszen hozzá kell szokjanak az új logóhoz. A márkahűség óriási erővel bír és minden vállalkozásnak szüksége van arra, hogy elősegítse ezt. A felismerhető és ismerős logó hosszú utat jelent a márkahűség megteremtése felé.