A közösségi média helytelen kezelése nem marad büntetlenül
A közösségi médiát rengeteg ember használja. A legtöbb ember mindössze élete egy-két mozzanatát osztja meg a nagyérdeművel, azonban vannak, akik hasznot szeretnének húzni az online felületekből. Ha valaki üzleti céllal van jelen a közösségi médiában, akkor oda kell figyelni bizonyos szabályokra, ugyanis könnyen megütheti a bokáját.
Ha Ön is szeretne bővebb információkat megtudni a közösségi média üzleti céllal történő helyes használatáról, akkor klikkeljen ide! A közösségi média használatakor nem szabad elfelejteni, hogy nem csupán a követők látják és követik figyelemmel a posztokat és különféle megjelenéseket, hanem a hatóságok is. Ha pedig valaki nem tartja be az előírásokat, akkor kénytelen komoly büntetéssel szembe nézni. Nem a levegőbe beszélünk, ugyanis a közösségi média helytelen használata kapcsán kiszabott büntetésekre az egyik legjobb példa Rubint Réka cége az Alakreform Kft, melyre három millió forint, míg a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo Trade Kft-re kettő millió forintot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal. Ennek oka, hogy nem tudták maradéktalanul teljesíteni a közösségi médiás megjelenésükkel kapcsolatban vállalt kötelezettségeiket.
Mit is kell tudni a közösségi médiás megjelenések kapcsán? Akár az Instagrammon, akár a Facebookon szeretne posztolni, ha üzleti céllal teszi, akkor fontos közérthetően és egyértelműen jelölni, hogy a véleményvezér mindezt ellenszolgáltatásért cserébe teszi. Ha ez nem történik meg, akkor nem csak a poszt közzétevőjének kell felelnie érte, hanem az adott termék értékesítőjének is. A reklám jelölés egyáltalán nem bonyolult, ugyanis mindössze egy #reklám jelölésről van szó, nem többről. Érdemes erre ügyelni vagy egy social media manager segítségét kérni, hogy biztosan ne kelljen büntetéstől tartania!