A kollektív tanulás szerepe egy szervezetben

Nagyon fontos a professzionálisan működő vállalatok életében a szervezetbeni kollektív tanulás, amely képessé teszi a vállalatot a különböző termelési készségek koordinációjára és a sokféle technológiai áramlat integrációjára. Erre példa a Sony miniatürizálási vagy a Philips optikai-média szakértelme, aminek kihasználása azon alapszik, hogy a technológiával, tervezéssel, marketinggel foglakozóknak közös képük alakult ki a fogyasztók igényeiről és a technológiai lehetőségekről.

[adsense_id=”1″]

A mag-kompetencia kialakításának alapja a hatékony kommunikáció, részvétel és hozzájárulás a szervezeti határokon áthúzódó munkákban, amely számos funkció embereit integrálja. Azok a készségek, melyekből a szakértelmi mag felépül, egyénekhez kötődnek, akiknek nincs elég széles perspektívájuk a lehetőségek felismerésére, mivel azt elfedi saját funkcionális szakértelmük, ezért össze kell kapcsolni őket.

A mag-kompetenciák sajátos eszközök: nem használódnak el alkalmazáskor, sőt fejlődnek általa, de mint a tudás általában, használat nélkül sorvadni kezdenek. Ezek a kompetenciák kötik össze a meglévő szervezeti tevékenységeket, ezek a motorjai az innovációknak, fejlesztéseknek, ezek vezethetik a piacralépést is. A mag-kompetenciák révén előállított kulcstermékek a végtermékek milyenségét is meghatározzák, hozzájárulnak megfelelő versenyképességükhöz, kritikus alkotói annak.