A benchmarking, mit mérünk össze?

Kívánt eredmény csak akkor érhető el, ha jobb módszereket fedezünk fel, és azokat beépítjük. Ennek érdekében azonban nem árt egy előkészítő nulladik fázist beiktatni a folyamatba, mely a minőségi folyamat első néhány lépésének átgondolását jelenti, melyek output, vevő, vevő követelmény, követelménynek megfelelés.

[adsense_id=”1″]

Így tehát e folyamat célja: megegyezni a benchmarking kutatás kulcsfontosságú összetevőiről. Vállalat és osztályok prioritás elemzésénél az egésztől a részekig kell haladni. Ide tartoznak a nyilatkozatok, dokumentálás, tájékoztatás, törekvések rangsorolása, elégedetlenség szűrése.Üzleti, vállalati folyamatok elemzésénél kétfajta megközelítés létezik. Az egyiknél át kell tekintenünk a magas szintű átfogó folyamatokat, így egy hagyományos funkcionális szervezetet írunk le és a normális munkaáramlást a folyamatábra egészén feltérképezzük. A másik megoldás szerint pedig a munka logikus áramlását vizsgáljuk.

Fontos, hogy ebben a szakaszban alakul ki az elkötelezettség, ezért jól struktúráltnak kell lennie.Üzleti folyamatok osztályozása is egy nagy feladat, melyet precízen kell végrehajtani, hiszen ez fegyelmez és intézményesíti a megközelítés módszertanát, alapot ad a tervnek és szabályozza a végrehajtást. Ezt követi a teljesítménymércék meghatározása.A következő lépés a prioritást meghatározó vállalati folyamatok és célok megfogalmazása. Ez egy közbenső lépés, melynek célja a szervezeti célokhoz való kötődés bemutatása és az üzleti folyamat vizuális bemutatása.

Fa-diagramm segítségével ábrázolhatjuk, melynél a gyökér a cél. Így közvetlen kapcsolat teremthetünk a folyamat és cél között. Részei a teljesítmények, ezeket rontó tényezők, kire-mire van hatással, folyamatok és a gyakorlatok. Ez összegzi a teljes teljesítményt, összemérési információt ad, tervezett akciókat ír le és az egyes felelősöket is bemutatja.