Moncler – az olasz divatmárka

A Moncler egy olasz luxus divatmárka, amely leginkább síruhájáról ismert. A René Ramillon és André Vincent által 1952-ben alapított Moncler nevét a franciaországi Grenoble közelében fekvő alpesi város Monestier-de-Clermont rövidítéséről kapta. A márkát 2003-ban Remo Ruffini olasz vállalkozó vette meg, átalakítva és feltalálva a csődközeli társaságot, majd 2013-ban bevezetve a Milánói Értéktőzsdére. 2020 decemberében a Moncler megvásárolta a Stone Island olasz luxus sportruházati márka 100% -os részesedését bejelentett 1,15 milliárd eurós felvásárlással.

A név a Monestier-de-Clermontzármazik, egy faluról nevezték el a hegyekben, Franciaországban, Grenoble közelében. Az első steppelt kabátot úgy tervezték, hogy megvédje a dolgozókat a hidegtől. A kabátokat a kezeslábasukon hordták és használták a kis hegyi létesítményben. Az első, aki észrevette őket és rájött potenciáljukra, a francia hegymászó Lionel Terray volt. Az eredmény a „Moncler pour Lionel Terray” szakterület volt. 1954-ben Moncler steppelt kabátot választottak az olasz expedíció K2-re való felszereléséhez, amelynek csúcspontja a föld második legmagasabb csúcsának Achille Compagnoni és Lino Lacedelli meghódítása volt. Moncler elkísérte a francia expedíciót is, amely 1955-ben elérte Makalu csúcsát, és hivatalos beszállítója volt az 1964 -ben Lionel Terray által szervezett alaszkai expedícióknak. Az 1968-as grenoble-i téli olimpia alkalmából Moncler lett a francia nemzeti lesikló hivatalos beszállítója a síelő csapatoknak

2003-ban a Moncler-t megvásárolta Remo Ruffini olasz vállalkozó, elnök -vezérigazgató, aki bemutatta a globális steppelt kabát stratégiáját. A Milánói Értéktőzsdén 2013. december 16 -án került sor a Moncler tőzsdei bevezetésére, melynek kezdeti értéke részvényenként 10,20 euró volt. A részvényeket 27 -szeres túllépés után 47%-kal emelték az első napon, ami több mint 4 milliárd eurós piaci kapitalizációt eredményezett.