Módszerek, amelyekkel kitűnhet a munkáltatók előtt
Ha egy pozícióra pályázó több száz jelölt egyike, döntő fontosságú, hogy kitűnjön közülük. De hogyan lehet észrevenni, amikor ekkora a verseny? Melyek azok a legjobb módszerek, amelyekkel kitűnhet a munkáltatók előtt?
A munkaadók számára az önéletrajzok és a LinkedIn-profilok egy idő után ugyanúgy kezdenek kinézni. Ha valóban azt akarja, hogy felfigyeljenek önre, Dorothy Tannahill-Moran, a Next Chapter New Life munkatársa azt javasolja, hogy kérjen ajánlást (ezért kulcsfontosságú a hálózatépítés!). „Az ajánlással kapcsolatban az a feltételezés, hogy senki nem fog egy baltás gyilkost ajánlani, hanem valakit, aki úgy néz ki, mint akinek jó kapcsolatai vannak” – mondja Tannahill-Moran. Az ajánlások nagyszerűek, ha megkapják őket, azonban nem ez az egyetlen módja annak, hogy kitűnjön a munkáltatók számára. Ha nem kap ajánlást, a Tannahill-Moran azt javasolja, hogy forduljon közvetlenül a munkaerő-felvételi vezetőhöz. „Ha ajánlás nélkül is kapcsolatba léphet egy munkaerő-felvételi vezetővel, akkor emlékezetes és sokkal érdekesebb lesz, ha személyesen beszélhetnek önnel. Nem kell valakinek keményen az arcába nézni, csak úgy kommunikálni vele, mintha emberek volnának!”
Bármilyen egyszerűnek is hangzik, a legjobb módja annak, hogy kitűnjön, ha az apró dolgokat jól csinálja, mondja Ben Eubanks, az upstartHR-től. Az Eubanks azt javasolja, hogy legyen egy személyre szabott kísérőlevél, amely kiemeli az Ön által megpályázott munkához kapcsolódó készségeket. Győződjön meg arról is, hogy az önéletrajza nem tartalmaz semmilyen idegen információt. És természetesen jól készüljön fel az interjúra, majd okos, releváns kérdéseket tegyen fel, amikor lehetőség nyílik rá. „Hetente látok önéletrajzokat és interjúkat készítek emberekkel, és ez egyike a szokásos okoknak arra, hogy végül nem alkalmazzuk őket” – mondja. – A részletek számítanak!