Miért kell az álláskeresőknek törődniük a munkáltatói márkaépítéssel?

Álláskeresése során valószínűleg olyan vállalatokkal találkozott, amelyekről hallott, és amelyekről nem. Valószínű, hogy azok a vállalatok, amelyekről hallott, rendelkeznek munkáltatói márkaépítési stratégiákkal, amelyek segítik őket abban, hogy vonzzák a legtehetségesebb embereket, és növeljék az alkalmazottak morálját.

Ha a munkáltatói márka előnyös a vállalatok számára, miért kell ezzel törődnie az álláskeresőknek is? A rövid válasz: a munkáltatói márkaépítés valójában segíthet az álláskeresőknek megtalálni a számukra megfelelő állást (és céget). Ha állást keres, íme néhány konkrét ok, amiért figyelnie kell a munkáltatói márkaépítésre az álláskeresés során. Miközben az álláshirdetések között böngészik, és olyan foglalkoztatási lehetőségeket talál, amelyek felkeltik az érdeklődését, fontos, hogy alaposan tájékozódjon egy cégről, mielőtt pályázni szeretne. A munkaadói márkaépítés megkönnyíti a vállalat kutatását, és megtudja, mit csinálnak, kiket szolgálnak ki, és milyen érzés nekik dolgozni. Az erős munkáltatói márkaépítési stratégiával rendelkező vállalatok a szervezetükről szóló tartalom létrehozására és megosztására összpontosítanak számos különböző platformon, beleértve a közösségi média platformokat, például a Facebookot, a Twittert, a LinkedInt, az Instagramot és a TikTokot. Az álláskeresők könnyen átérezhetik a vállalati kultúrát, ha ezen a platformon böngészik a fiókjaikat, és jobb képet kapnak arról, hogy szeretnének-e nekik dolgozni, vagy sem.

Míg tisztességes mennyiségű információt szerezhet arról, hogyan bánik egy cég az alkalmazottaival az olyan oldalakról, mint a Glassdoor, a munkáltatói márka egy lépéssel tovább megy. Minden olyan tartalom, amelyet a vállalat a munkáltatói márkaépítési stratégiája érdekében kinyilvánít, az oktatási cikkektől a szórakoztató videókig, pillanatképet nyújt az álláskeresőknek a vállalati kultúráról és az ott dolgozó alkalmazottakról.