Kinek érdemes szórólappal hirdetni?
A reklámpiac – sok mással egyetemben – hatalmas változásokon ment át az utóbbi évtizedekben. Míg az ezredforduló előtt nagyjából a rádió és a televízió volt az a két felület, ahol tényleg sok embert el lehetett érni, ma már ezek háttérbe szorultak.
Persze egy tévéreklámnak még mindig megvan a maga presztízsértéke, ám hatékonyság szempontjából az internetes marketing minden mást maga mögé utasított. Akár különböző weboldalakon megjelenő hirdetésekben, akár közösségi oldalak kampányaiban gondolkodunk, megfelelően megszerkesztett bannerrel és tökéletesre csiszolt célzással kitűnő eredményeket érhetünk el. Ráadásul ezzel a módszerrel több tíz, de adott esetben több százezer olyan embert érhetünk el a hirdetésünkkel, akik jó eséllyel valóban érdeklődnek a termékünk, vagy szolgáltatásunk iránt. A költségek pedig ugyan az elmúlt években jelentősen emelkedtek, még így is töredéke csak egy tévékampány büdzséjének.
De vajon mi a helyzet az oly sokáig jól bevált lokális hirdetési módszerrel, a szórólapozással? Teljesen kiment a divatból és egyáltalán nem érdemes már vesződni vele, vagy épp ellenkezőleg, és vannak olyan cégek, akik számára még mindig a legeredményesebb eszköz lehet? Nos, az attól függ, hogy mit akarunk hirdetni, mekkora területet akarunk lefedni és megvan-e az infrastruktúránk ahhoz, hogy költséghatékonyan le tudjunk futtatni egy ilyen kampányt. A szórólap ugyanis kitűnő marketing eszköz lehet, ha olyan szolgáltatást nyújtunk, ami aránylag kis területen aktuális – mondjuk egy kisebb város -, így pedig az összes érintetthez eljut a hirdetés. Érdemes kreatív módon egyedivé tenni – akár úgy is, hogy maga a szórólap egy kupon, amelyet beválthatnak az emberek -, hogy megragadja a szemet és persze hasznos, ha nem csak egyszer szórjuk meg vele a postaládákat, hanem havonta-kéthavonta indítunk egy ilyen kampányt. Hosszabb távon azonban csak úgy éri meg, ha alacsony költségen tudjuk legyártani is, és célba juttatni is a lapokat.