Így hirdesd a szolgáltatásod!
Hiába pattan ki a jó ötlet a fejünkből, és hiába vagyunk bizonyos szakterületen tehetségesek, vagy tapasztaltak, ahhoz, hogy egy üzlet olajozottan működni tudjon, a mai világban szinte minden esetben elengedhetetlen, hogy valamilyen csatornán népszerűsítsük azt.
Akár szolgáltatásról van szó, akár kereskedelemről – vagy épp a kettő kombinációjáról -, ha nem érjük el a célközönségünket, akkor szinte reménytelen, hogy egy adott szint fölé tudjunk fejlődni. Ma már nagyon kevés azon szerencsés esetek száma, amikor a szájhagyomány elegendő, és legtöbbször ahhoz is évek, sőt nem ritkán évtizedek szükségesek. Frissen indult vállalkozásként azonban erre nem szabad építeni, hisz szinte garantált, hogy nem lesz elég ahhoz, hogy megfelelő számú vásárlónk legyen. Emiatt aztán már az üzleti terv készítésekor nagy figyelmet kell szentelni a témának, és szigorúan számolni kell a marketing költségekkel – sőt, nem ritkán az egyik legnagyobb kiadásként kell rá tekinteni -.
Kezdő vállalkozók közül sokan elkövetik azt a hibát, hogy csak a saját irányukból tervezik meg a lépéseket, és arra egyáltalán nem fektetnek hangsúlyt, hogy mitől, és hogyan lesz vásárlójuk, pontosabban hogy az emberek honnan fognak egyáltalán értesülni a szolgáltatásról. Szerencsére ma már eszközök széles tárháza áll a rendelkezésre, melyek között találhatunk igen eredményes megoldásokat is. A keresőcégek mellett a közösségi oldalak platformjain történő hirdetések a leginkább célozhatóak – azaz megfelelő beállításokkal kimondottan azoknak az embereknek jeleníthetjük meg a hirdetésünket, akik potenciális vásárlók lehetnek -, ám egy-egy ilyen kampány tapasztalatot és szakértelmet kíván. Helytelen beállításokkal, és rosszul kiválasztott célzással egyszer csak azt vesszük észre, hogy elfogyott a költségkeret, ám vásárló nem érkezett, ennél pedig kevés bosszantóbb dolog létezik. Emiatt aztán érdemes a hirdetések kezelését profi cégekre és szakemberekre bízni – főképp, ha nagyobb összegű kampányokat tervezünk – hisz a jó marketing az üzlet sikerét jelenti, ám egy elbaltázott kampánysorozat akár azt is eredményezheti, hogy idő előtt le kell húznunk a rolót.