Hogyan válhatnak a vezetők jobb beszélgetőpartnerekké?
A jó kommunikációs készség elengedhetetlen. A munkahelyen szükségszerű – különösen, ha sikeres akar lenni a szerepében, és karrierjét új magasságokba emelni. Még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a beszélgetésekre ahhoz, hogy jó kommunikátor legyen a vezető pozíciókat betöltők körében.
Sajnos nem mindenki nagyszerű kommunikátor. Tehát hogyan válhatnak a vezetők jobb kommunikátorokká és tűnhetnek jó vezetőnek a munkahelyen? A hatékony kommunikáció egy időre kidolgozott taktika, egy bevált recept követése lenne. Tény, hogy mindenki egyedi személyiséggel rendelkezik. Néhányan a szűkszavúságra esküsznek, mások pedig épp ellenkezőleg, rengeteget kommunikálnak. Vannak, akik rendelkeznek jó humorérzékkel, mások viszont nem tudnak humorosak lenni. Az utolsó dolog, amit tennie kell az egy olyan stílus átvétele, amely nem természetes az Ön számára. Ez nemcsak kontraproduktív lenne, de nem is szükséges. A hatékony kommunikáció nem egy mindenki számára megfelelő javaslat, nincs általános recept hozzá. Tehát itt van egy értékes trükk aminagyon egyszerű: szüksége van egy mutatóra.
Ahogyan a jó értékesítési vezetők tanulnak a csalódást okozó értékesítésből stratégiáik javítása érdekében, a hatékony kommunikátorok is jeleket fognak kapni a visszajelzésekből. E-mailjei sok kérdést generálnak? Olvassa el újra, és próbálja meg valaki más cipőjébe gondolni magát. Világos volt? Még annak is, akinek talán kevesebb információja van, mint önnek, vagy valakinek, aki más perspektívával rendelkezik? Aktívan kérjen visszajelzést a szóbeli kommunikáció minőségéről. Ne feledje, hogy sok kultúrában a közvetlen jelentések elmaradnak a félelem miatt, hogy zavarba ejtik a vezetőt – vagy vannak olyan kultúrák is, ahol attól tartanak, hogy szóbeli képességeik nem megfelelők ahhoz, hogy visszaszóljanak a vezetőnek.