Hasznos dolgok, hogy teljes mértékben készen álljon a következő tanév félévére
A következő tanévben bármi megtörténhet. Tavaly az egyetlen állandónak a változás tűnt. A tanulási modellek gördülékenyek voltak, a távoktatás, a személyes tanulás és a kettő hibrid keverékével. A főiskolai és egyetemi adminisztrátoroknak gyorsan kellett alkalmazkodniuk, megváltoztatva tanítási és tanulási módját.
Nem volt könnyű, de mindenki kezdte felismerni, hogy a jövőbeli „normál” valami új lesz. Nehéz volt ilyen körülmények között dolgozni, és ez így is marad. Senki sem tudja igazán, mi lesz a rövid és hosszú távú működési állapot. Ez azért van, mert sok külső erő munkálkodik. Bármely pillanatban megváltozhat minden, és befolyásolhatják, hogyan tud majd működni, így sok ismeretlennel kell számolnia az adott időpontban. A következő év sikere a működési agilitáson múlik. Hogyan teheti tehát agilisabbá intézményét? Hogyan boldogulhat ezen a tájon? Több kulcsfontosságú terület segíthet abban, hogy bármire készen álljon. Mi van akkor, ha rengeteg személyzeti tag betegszik meg? Vagy leáll a számítógépes hálózat, és a távoktatás kellős közepén jár? Lehet, hogy az új szabályozás megköveteli, hogy korlátozza az osztálylétszámot, de továbbra is hozzáférést és nagyszerű oktatást kell biztosítani a tanulói számára?
Terv nélkül csak káosz van. Feltárja magát a kockázatok előtt, mert idő kell arra, hogy mindent megtervezzen. Vészhelyzeti tervet kell készítenie, hogy kezelje az összes lehetséges forgatókönyvet. Bár igaz, hogy nem lehet tökéletesen megjósolni az ismeretlent, felhasználhatja azt, ami tavaly történt a járvány idején, és megfigyelheti azokat a mintákat, amelyek az egyébként eltérő forgatókönyvek közös szerkezetét képezik. Ha ezt megtette, terveket készíthet az ismert dolgok alapján. Ezek már megtörtént dolgok, és tapasztalatot szerzett arról, hogyan kell kezelni őket. Emellett elgondolkodhat azon, mi a valószínű. Ezek olyan dolgok, amelyek nem történtek meg, de a történelmi minták és egyéb mutatók alapján nagyon is lehetségesnek tűnnek.