A többgenerációs munkaerő menedzselésének kihívásai és megoldásai

A munkaerő jelenleg a történelem legkülönbözőbb korszakát éli. A különböző korosztályú személyzet hihetetlen előnyökkel jár – például megnövekedett termelékenység és jobb problémamegoldás, hogy csak néhányat említsünk –, de számos kihívással is jár a motiváció és a kommunikáció terén.

A csapatvezetők feladata, hogy leküzdjék ezeket a kihívásokat, és egészséges, befogadó és produktív környezetet alakítsanak ki minden korosztály számára. Olvassa el a többgenerációs munkaerő néhány gyakori problémáját, valamint a leküzdésük legjobb gyakorlatait. Nem minden egyén, aki egy bizonyos generációban született, illeszkedik bele az adott generáció széles, meghatározó jellemzőibe. Ezeknek a meghatározó jellemzőknek a megértése azonban továbbra is segíthet megérteni az egyes generációk prioritásait, motivációit és kommunikációs stílusait. Tradicionalisták (1945 előtt születettek): Az egyének később mennek nyugdíjba és jelenleg számos magas beosztású pozíciót töltenek be ennek a generációnak a tagjai. A „tradicionalisták” általában hűséges csapatjátékosok, akik értékelik a szerkezetet és a stabilitást. Ez a generáció nagymértékben támaszkodik a valós idejű verbális kommunikációra.

X generáció (1965-1976): Az X generáció tagjai kezdik felváltani tradicionalistákat a vezetői pozíciókban, és függetlenebbek elődeiknél. Hajlamosak rugalmasságra vágyni a munkahelyen, és magukévá teszik a technológiát a termelékenység növelése és a kommunikáció megkönnyítése érdekében. Millenárisok (1977-1995): Ez a generáció a mai munkahely hajtóereje. A céltudattól és a folyamatos tanulástól hajtva hajlamosak interakcióra, visszajelzésre és együttműködésre vágyni. Ez a generáció előszeretettel kommunikál elektronikusan sms-en, közvetlen üzeneteken és a közösségi médián keresztül, telefonhívásokon keresztül.