A csapat irányításának kulcsfontosságú módjai a változó kereslet mellett

Az ügyfelek igényei soha nem maradnak változatlanok. Amikor azt hiszi, hogy ismeri a mintát, az teljesen megváltozik. Változnak a trendek. A termékek és szolgáltatások elhalványulnak. Szezonális hatások érvényesülnek. És a teljesen kiszámíthatatlan események – például egy világjárvány – mindent felforgatnak. Ez az ingadozó kereslet lényege.

Meg kell valósítani az alkalmazottak lefedettségét a vendéglátóipar változó keresletével, de ezt is nagyon nehéz megoldani. Hogyan ütemezi be az alkalmazottakat, ha nem biztos abban, hogy milyen kereslet lesz? Hogyan lehet műszakokat beállítani és tisztességes lenni az alkalmazottakkal szemben, miközben megtalálja azt a tökéletes helyet, ami nem túl sok és nem túl kevés? Hogyan tartja munkatársait elkötelezetten? Hogyan lehet mindezt tisztességesen kezelni, és mégis hozzálátni a többi munkához? Bármit tesz, sokszor mindenki boldogtalan. Az ingadozó kereslet rugalmasságot és összehangolt erőfeszítést igényel, hogy törődjön alkalmazottjaival. Néhány tevékenysége kevésbé az ingadozásokhoz való alkalmazkodásról szólt, hanem arról, hogy megpróbálja leküzdeni őket. Pedig az ingadozó kereslet ellenére is boldogulhat, ha néhány területre figyel.

Az Ön mozgalmas szezonja egyfajta kiszámítható ingadozás. Tudja, hogy közeleg, ezért néhány hónappal korábban kezdi el a felkészülést. Főleg új alkalmazottakat fog felvenni. A szezonra fel kell gyorsítania a munkaerő-felvételt, ami gyors szezonális munkaerő-felvételi folyamatot jelent. Kezdje el korán a toborzást. A felvétel véglegesítése sokáig tart, így alig várja, hogy a szezon hamarosan elkezdődjön. Ráadásul más szezonális vállalkozások is ugyanazokat a dolgozókat keresik. Induljon el korán, és hozza ki a legjobbat. Tekintse a szezonális munkaerőt „igazi” alkalmazottként. Nyilvánvalóan valódi alkalmazottakról van szó, de előfordulhat, hogy ideiglenesnek tekintik őket.